Dołącz do nas

Outsourcing Magazine

Autor Skocz Natalia

Zrozumieć przyczyny rotacji

Zjawisko rotacji to jeden z najgorętszych tematów ostatnich miesięcy, szczególnie jeśli chodzi o branżę SSC/BPO/IT. Co jest w nim tak wyjątkowego, że możemy o nim przeczytać na każdym portalu poświęconym zagadnieniom HR-owym i debatować nad nim na większości konferencji? Odpowiedź na pierwszy rzut oka jest prosta - rotacja jest aktualnie tak duża, że staje się istotnym problemem dla wielu organizacji. Co jednak znaczy wysoki wskaźnik rotacji? Od czego zależy? I jak sobie z nim poradzić?

Rotacja – czym jest i z czego się bierze?

W samej rotacji nie ma oczywiście nic dziwnego, to całkiem normalne zjawisko. Naturalne jest, że pracownicy raz na jakiś czas zmieniają pracę – ludzie chcą się rozwijać, szukają dla siebie nowych możliwości, lepszych okazji. Rotacja staje się problemem dopiero wtedy, kiedy zaczyna dotyczyć zbyt dużej liczby pracowników. Jeżeli co dziesiąty czy nawet ...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 93% treści

Podstawowy

Twój klient powinien być fanem Twoich usług

Doskonała obsługa klienta jest marzeniem wielu organizacji. Niestety, jednocześnie wiele z nich boryka się z problemami w tym zakresie. Podstawowym błędem popełnianym przez liderów w sytuacjach kryzysowych jest wyznawanie zasady „klient nasz pan” – zamiast okazania zrozumienia przed...
Podstawowy

Usługi biznesowe w Polsce. Część pierwsza – trendy, wyzwania, kierunki rozwoju

Branża nowoczesnych usług dla biznesu to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w Polsce. Rozwój ten możliwy jest m.in. dzięki nowoczesnym technologiom. Cyfryzacja, rozwiązania mobiln...